Understanding Joost Koster's user needs and developing branding.
Practical tools for marketing. Practical branding that suits the customer and target audience.
Full project management, where I defined the needs and approach with the client and then carried out the research and design implementation.
Brand design.
User research.
Brand Value reserach
Logo design.
Joost Koster is een startende ondernemer in de bestrijdingstechniek. Hij wilde inzicht krijgen in de behoeften van zijn gebruikers zodat hij zijn klanten beter kan bedienen en doelgerichter nieuwe klanten kan werven. Hij richt zich voornamelijk op de hospitality markt in de regio Salland en Twente.
Since Joost Koster is also working on branding his brand, the following questions arose, among others: What are the needs of Joost Koster's customers and how can we better meet these needs by improving operations and marketing activities?
How important is it for the user that Joost Koster is visible in his branding that he does pest control?
By interviewing Joost Koster's clients, we gain insight into their needs. Especially in their need for discretion versus recognition.
By following Joost Koster for a day as he works, we gain insight into how he behaves when interacting with customers and how the customer interacts with Joost Koster.
Voor de klanten van Joost is discretie slechts van minimaal belang. Waar discretie belangrijk wordt is bij gastbeleving, zo is preventie prima en dat mag zelfs gezien worden. Bestrijding is dan wel meer een probleem.
De klanten van Joost Koster willen ontzorgd worden en hebben behoefte aan een betere controle over ongedierte. Ze hebben ook behoefte aan meer informatie over wet- en regelgeving en preventiemiddelen. Het sociale aspect in de werkzaamheden van Joost is belangrijk en zal een belangrijk fundament zijn binnen de organisatie.
Het sociale aspect in de werkzaamheden van Joost is belangrijk, omdat dit Joost de informatie geeft wat de klanten belangrijk vinden op dit moment zodat hij beter in kan spelen op hun behoeftes.
Verbeteren van werk processen door het gebruik van beter materiaal waardoor er door geringe investeringen er meer werk kan worden gedaan in een kortere tijd waarmee er uiteindelijk een kostenbesparing plaats vindt.
Joost Koster heeft behoefte aan digitalisering en automatisering waarmee vaak herhalende werk processen efficienter kunnen worden voldaan. Digitalisering kan ook gaan zorgen voor efficiëntere communicatie omdat informatie dan op afstand inzichtelijk is waardoor Joost en zijn klanten makkelijker inzicht krijgen in wat is gebeurd tijdens een inspectie.
Het gebruik van suboptimaal materiaal zorgt voor frustratie en vertraging tijdens het werk. Doordat er in voorgaande jaren is bezuinigd op degelijk materiaal worden er nu extra kosten gemaakt doordat er meer tijd wordt besteed aan individuele handelingen.
Joost heeft moeite met het inzichtelijk brengen van de behoeften van zijn klanten omdat hij nog niet de communicatie middelen heeft waarmee hij kan peilen wat de behoeften zijn van klanten.
Er is een pijnpunt omtrent wat de waargenomen waarde van de diensten die Joost levert waardoor er geen duidelijke kennis is over wat een eerlijke vergoeding is van de dienst die Joost levert.
Deze opdracht is gemaakt in opdracht van Joost Koster Bestrijdingstechniek en de HAN voor het vak User Research. Tijdens het ontwerp proces heb ik het volgende geleerd:
In de toekomst wil ik meer aandacht geven aan het gestructureerder werken waarbij ik vooral meer focus op wil leggen is bij het ontwikkelen van een gedegen PVA zodat het te maken werk beter onder controle te houden is.
Jeetje Joost, wat heb je – weer – veel werk verricht! Je hebt een tomeloze inzet en werkt vol overgave aan de opdrachten, mooi om te zien al zou ik wensen dat je op een rustiger en gestructureerdere manier tot werken kwam ;-). Hoe dan ook is het jouw manier van leren. Je durft daarbij paadjes in te slaan die niet voldoende opleveren en je durft ook weer terug te gaan en houdt de moed en goede zin erin. Neem wel te allen tijde in je verslag de lezer mee in deze omzwervingen.
In de LWG-bijeenkomsten ben je altijd lekker scherp en geeft anderen waardevolle feedback, geef dat jezelf ook in de vorm van reflectie op je proces >>>
Reflecties op het project heb je in principe goed meegenomen in het geheel, aan het einde ontbreekt nu nog wel een inhoudelijk verdiepender reflectie op het door jou doorlopen proces (opzet , voorbereiding, uitvoering en conclusie). Deels neem je dat al wel mee in de reflecties tussendoor. Leer jezelf aan dit bij elke module en cursus te doen.
UNS:
• Je beschrijving voldoet nog niet precies aan de ‘formule’:
[gebruiker “een huppeldepup ondernemer in lutjebroek”]
[behoefte, “wil”]
[doel, “zodat”]
• Daarbij kan je tevens de gebruiker uitgebreider omschrijven.
PS:
• In het verslag verwijs je naar bijlages 6-7-8-9-10. In de geüploade mappen staan ook nog bijlages 1-2-3-4-5. Het is dat ik weet dat je meerdere casussen hebt overwogen en er zelfs bent ingedoken voordat je bij Casus Joost uitkwam. Maak dit in een verslag voortaan inzichtelijk en navolgbaar.