Joost van der Velde

Discovery

Tijdens de discoveryfase hebben we een creatieve workshop georganiseerd met de Jongerenraad. Door middel van diverse creatieve technieken en opdrachten hebben we gezamenlijk de belangrijkste doelstellingen en doelgroepen gedefinieerd.

Het betrekken van de Jongerenraad bij dit creatieve proces was essentieel, aangezien zij vooraf nog geen duidelijk beeld hadden van hoe de website optimaal kan worden gebruikt.

Na de creatieve sessie hebben we de verkregen informatie verrijkt met onderzoek naar designpatronen. Vervolgens hebben we de sitemap uitgewerkt en de informatiestructuur bepaald.

 

Style guide

We hebben de stijl gebaseerd op het bestaande logo van de Jongerenraad.

  • De kleuren zijn afgeleid van het logo, waarbij we aanpassingen hebben doorgevoerd voor verbeterde toegankelijkheid.
  • De titeltypografie is gekozen voor zijn sterke impact, terwijl de body-typografie een duidelijk en vriendelijk lettertype is dat het lezen vergemakkelijkt. Waar mogelijk, hebben we gekozen voor vierkante foto’s, zodat deze eenvoudig kunnen worden gebruikt op sociale media en de website.
  • Logo uitgebreid met diapositieve, afgekorte en monochrome versies.
  • Patronen ontwikkeld als visuele ondersteuningen van het merk.

Wire framing

Tijdens het wireframing werken we natuurlijk mobile first dit omdat het ontwerpproces vereenvoudigd als dat mobiel de belangrijkste contact moment is voor de meeste gebruikers